dissabte, 29 d’agost del 2015

El cafè d'un dilluns del mes d'agost

M'assec a la terrassa i assaboreixo aquest dilluns. Les piscines públiques sempre em provoquen certa al.lèrgia. Aquesta menys. Potser perquè la gent no em coneix en aquest racó amagat del món. Al veí ja el saludo a l'ascensor i segons a qui, no cal veure'l en calça curta. Sóc nova i em miren encuriosits. Serà perquè escric, amb bolígraf i en paper. O això em diu el cambrer mentre m'acosta el parasol. Millor a l'ombra -em diu- L' aire aquí és fresquet però el sol té mala llet. Somric. Té raó.

Apuro el cafè amb gel, la cigarreta i les vacances. Fa olor a finals d'estiu, a avis entendrits i il.lusionats amb la tornada dels petits. A pares deprimits, a rutines que no voldríem, a inicis i a acomiadaments, a ulls que dibuixen al cel pells brunes i estels lluents que guiïn nous anhels.

Es fon el gel. També el moment... i el pensament entossudit en treure'm de l'avui. No li faig cas. Tampoc al whatsapp que m'acaba d'arribar. Ens agraden tant les presses que ens absorveix la immediatesa. En canvi, mirem enrera, constantment, com si mai hagués present... I ara, vull gaudir d'aquesta calma. Pau, en diuen. Sense cafè, sense gel, com fum de la cigarreta que oblidada en el cendrer es deixa moixar per l.aire i no recorda en cap moment els llavis que l'han encès.

Sento les campanes. Des d' aquí miro el campanar, enlairat. M'agrada. I a la taula del costat un capcot: submissió davant un teclat... potser això també és l'instant que es mimetitza amb la societat.

Miro el whatsapp. És la Silvia, i uns quants més. Vaig a l'aigua. Ja contestaré després. Segur que ella m'entén.

© Nía Murtal

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada